ד”ר גיא רופא מסביר מדוע בנות נוער זקוקות לבדיקות גינקולוגיות סדירות

רוב הנשים הצעירות לא קובעות את הביקור הגינקולוגי הראשון שלהן רק לאחר שמלאו להן 18. ד”ר גיא רופא מסביר שלעתים קרובות זה מאוחר מדי. מנהלת המרכז לבריאות האישה לשעבר “ליס” במרכז הרפואי תל אביב ע”ש סוראסקי-איכילוב אומרת שיש סיבות טובות לנערות בגילאי 13-15 לקבוע פגישות קבועות לרופא נשים.

ד”ר גיא רופא מסביר שבממוצע, בנות נוער מקבלות מחזור ראשון כשהן בנות 12. עם זאת, לרובם אין מחזור סדיר. עבור חלק, המחזור הוא לא סדיר. לאחרים יש דימום כבד. בנות אלו עלולות להחמיץ בית ספר או פעילויות אחרות. רופא נשים יכול לעזור באמצעות מרשם של כדורים הורמונליים. גלולות אלו יכולות לווסת את המחזור של נערה מתבגרת. זה מאפשר לה ליהנות מפעילויות קבועות. זה גם מונע בעיות בריאות כמו אנמיה.

ד”ר גיא רופא גם מציין שלבנות נוער יש לעיתים קרובות כאבי אגן. ברוב המקרים, כאבי מחזור הם האשמים. מצד שני, חלק מהבנות עלולות לסבול מאנדומטריוזיס. המשמעות היא שרקמת הרחם צומחת מחוץ לרחם. רופא יטפל באנדומטריוזיס באמצעות תרופה, ניתוח או שניהם. בנות נוער עלולות לסבול גם מכאבי אגן עקב עצירות או בעיות בשלפוחית ​​השתן. למרבה הצער, זה נגרם לרוב על ידי תזונה בריאה. החדשות הטובות הן שדיבור על הנושא עם גינקולוג יכול לעזור לבנות נוער להבין כמה חשוב לאכול מזון עשיר בסיבים ולשתות הרבה מים בכל יום.

פנייה לגינקולוג יכולה לעזור לנערות בגיל ההתבגרות לקבל תשובות לשאלות שהן עשויות להיות נבוכים מכדי לשאול את האמהות והאבות שלהן. למרות זאת, ד”ר רופא מציין כי הורים אינם נסגרים מפגישות. בפגישה הראשונה, גם המטופל וגם הורה צריכים להיות בחדר. זה נותן להורים הזדמנות להסביר את ההיסטוריה הרפואית של המשפחה לבת ולרופא הנשים. אם הגינקולוג צריך לעשות בדיקת אגן, הורה צריך להיות נוכח בחדר. אם ילדה מתבגרת זקוקה לטיפול רפואי, רופא הנשים תמיד ידון בנושא עם הורי הילדה. זה מאפשר להורים לעבוד עם בנותיהם בקבלת החלטות חכמות לטיפול אישי.

ד”ר גיא רופא קורא להורים לקחת את בנותיהם המתבגרות לרופא הנשים באופן קבוע. רופא נשים יכול לסייע במניעת כאבים ובעיות בריאותיות בכך שהוא מלמד בנות נוער כיצד לטפל נכון בעצמן. גינקולוגים יכולים לספק טיפול לבעיות רפואיות לפני שהבעיות הללו יוצאות משליטה. הם יכולים לספק תשובות בנושאים רגישים כמו התבגרות, מחזור ומחלות מין. כאשר גופה של נערה משתנה בזמן שהיא עוברת גיל ההתבגרות, היא זקוקה לעצה רפואית נכונה על מנת ללמוד כיצד לקבל החלטות בריאות טובות עבור עצמה.

כשנערה מתבגרת מתקרבת לבגרות, גינקולוגים רבים יתחילו פגישות פרטיות. אלה עוזרים לבנות נוער מבוגרות ללמוד יותר על עצמן ועל העולם הסובב אותן. הם יכולים לשאול שאלות פרטיות ולקבל ייעוץ אישי. הם לומדים כיצד לזהות מתי משהו לא בסדר ומתי הגיע הזמן לפנות לעזרה רפואית. הם גם לומדים כיצד להימנע מבעיות בריאות מסוימות כדי שיוכלו לנהל חיים מאושרים ופרודוקטיביים

Exit mobile version